2 Aralık 2013 Pazartesi

SGK Yetim Maaşı

Sosyal Güvenlik Kurumu sadece sigortalı çalışan vatandaşların değil aynı zamanda da hak sahibi olan eşi, çocuğu ya da çocukları, anne ve babası gibi aile yakınları içinde geniş sosyal ve sağlık hizmetleri sağlamaktadır. Ülkemizde sigortalı olarak çalışmakta olan vatandaşlarımızın vefat etmeleri halinde geride kalan eş ve çocukları gibi hak sahiplerinin mağduriyet yaşamaması amacı ile devlet tarafından bu vatandaşlara SGK yetim maaşı verilmektedir.

Kız Çocukları İçin SGK Yetim Maaşı Şartları Nelerdir

SGK yetim maaşı ile ülkemizde sigortalı olarak çalışmakta olan vatandaşın vefat etmesi durumunda geride kalan çocuklarının mağduriyet yaşamaması amacı ile devlet tarafından erkek çocuklarına öğrenim almayan çocuklar on sekiz yaşına, ortaöğretimi bitirenler yirmi yaşında, üniversiteyi bitirenlerin ise yirmi beş yaşına kadar alma hakkı bulunmaktadır.

SGK yetim maaşı kız çocukları için evlenmeleri ve sigortalı olarak çalışmaya başlamaları gibi durumlar dışında bu maaşı alabilme olanakları bulunmaktadır. Çocukların SGK yetim maaşı alabilmek için Sosyal Güvenlik Kurumuna başvuruda bulunmaları gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder